Help

U vraagt, wij antwoorden!

Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen over onze sleutelservice. Als u geen antwoord op uw vraag heeft kunnen vinden, neem dan contact met ons op.

Hoe wordt mijn sleutel verzonden?

+

Wij verzenden uw sleutel met DPD. De sleutel geeft de toegang tot uw eigendommen, daarom raden wij u aan om de sleutel op een afwijkend afleveradres te laten versturen, bijvoorbeeld bij familie of vrienden. U kunt kiezen uit twee verschillende verzendwijze, per post of aangetekend.

Welke soort sleutels kan ik nabestellen?

+

Op dit moment kunt u alleen nog de volgende sleutels bij ons bestellen: 2002/6 SRA profiel & en 3002/6 FB profiel.

Welke betalingsmogelijkheden worden aangeboden?

+

U kunt betalen met een IDEAL of creditcard (Visa of Mastercard).

Hoelang duurt het voordat mijn sleutel wordt bezorgd?

+

De sleutels worden over het algemeen binnen 2 - 3 werkdagen bezorgd.

Waar kan ik mijn sleutel nummer vinden?

+

U kunt het sleutelnummer terugvinden op uw sleutel of op de meegeleverde CodeCard.

Kan ik mijn sleutel alleen online bestellen?

+

Nee, u kunt ook een sleutel bestellen bij een ABUS-dealer bij u in de buurt.

Wat als ik mijn sleutels niet meer heb?

+

Als u geen sleutel, codekaart of sleutelnummer meer heeft, kunnen wij helaas geen sleutel meer maken.

Wat moet ik doen als er geen of slechts een onvolledig nummer op mijn sleutel staat?

+

Indien het sleutelnummer niet op de sleutel staat en u heeft geen CodeCard, in dat geval moet u de voorbeeldsleutel via een ABUS-dealer naar ons opsturen, zodat wij aan de hand van deze voorbeeldsleutel een andere sleutel kunnen maken.

Wat moet ik doen als mijn sleutelnummer niet door de webshop kan worden gevonden?

+

Controleer of u werkelijk het volledige nummer hebt ingevoerd dat op de sleutel of codekaart staat. Kijk eventueel ook op de achterkant van de sleutel of deze twee nummers wel overeenkomen. Als de webshop nog steeds geen sleutel kan vinden, neem dan contact op met onze klantenservice, deze kunt u bereiken via het e-mailadres sleutel-service@abus.nl

Wat moet ik doen als de geleverde sleutel niet past?

+

Vergelijk nogmaals het nummer op uw sleutel of op uw CodeCard met het sleutelnummer van de sleutel die u heeft besteld. Als de nummers overeenkomen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat moet ik doen als mijn sleutel vast zit?

+

Als een sleutel slecht/zwaar draait, kan dit komen doordat de cilinder niet goed is onderhouden. Zorg ervoor dat u uw cilinder regelmatig behandelt met onderhoudsspray om problemen tegen te gaan. Het is belangrijk dat u een verzorgingsspray op waterbasis gebruikt, geen olie.


Onze tip: ABUS PS88


Belangrijk: Gebruik nooit brute kracht, anders kan de sleutel afbreken!

Wat moet ik doen als mijn sleutel afgebroken is?

+

Als uw sleutel afgebroken is, neem dan contact op met een ABUS dealer.

Waar kan ik gecertificeerde sleutels nabestellen?

+

Wilt u gecertificeerde sleutels nabestellen? Neem dan contact op met sleutel-service@abus.nl.

Waar kan ik cilinder nabestellen?

+

Wilt u cilinders nabestellen? Neem dan contact op met sleutel-service@abus.nl.